Vytlačiť stránku. Poslať odkaz na stránku emailom.
English language English


Dáta
Katalóg dát

Brain drain 2014
o výskume | zoznam premenných | prístup k dátam

Detail premennej Q12.1

Názov: Q12.1
Popis premennej: 12. dôvody 1.

Znenie otázky:
Teraz vám položím niekoľko otázok o štúdiu vášho syna / dcéry na vysokej škole v zahraničí.
Opíšte, prosím, aké boli podľa vás hlavné dôvody, že sa váš/vaša syn/dcéra prihlásil/a na vysokú školu v zahraničí? (otvorená otázka, vypíšte podrobne celé vety)

PopisHodnota Frekvencia*%*
4 roky študovala na ekonomickej VŠ v Bratislave, potom bola v rámci Erasmu pol roka v Paríži, mala dobré skúsenosti odtiaľ, tak sa rozhodla pre štúdium aj v zahraničí, v Írsku v Dubline 1 0.5
Architektúra na Slovensku sa nedalo v tom čase bežne (bez protekcie a...) dostať, t.j. na základe prijímačiek 1 0.5
Bc vyštudovala na Slovensku, Mgr. v Barcelone. Počas Bc bola na jeden semester v Španielsku a veľmi sa jej zapáčil systém školy a tak sa rozhodla po dokončení Bc. štúdia na Slovensku odísť. 1 0.5
Blízkosť univerzity v Brne, 1 0.5
Bol odporučený gymnáziom 1 0.5
Bol to jeho sen študovať v Prahe 1 0.5
Bola to jeho vôľa, skúsiť v Maďarsku 1 0.5
Bola to vynikajúca príležitosť zlepšiť sa lepšiť v cudzom jazyku, 1 0.5
Bolo jej to odporučené zamestnávateľom 1 0.5
Celú strednú školu býval s nami, tak sa chcel osamostatniť 1 0.5
Chcel sa naučiť anglicky. 1 0.5
Chcel študovať biochémiu v Edinburgu a nedostal sa tam, cca 25% pravdepodobnosť prijatia. 1 0.5
Chcela mať najlepšie vzdelanie a počula, že sa to dobre študuje vo Viedni. 1 0.5
Chcela nové skúsenosti, 1 0.5
Chcela pokračovať v odbore, ktorý vyštudovala na strednej škole 1 0.5
Chcela sa venovať francúzštine, ktorú študovala na strednej škole a v Bratislave nebola možnosť štúdia francúzštiny na VŠ 1 0.5
Chcela vypadnúť z domu. 1 0.5
Chcela ísť s kamarátkou študovať spolu. 1 0.5
Dala si prihlášku na viacero škôl PV, KE, Praha i do BA - počula, že je tam veľké sito po 1. ročníku, i bratranca v prvom ročníku vyhodili z manažmentu, 1 0.5
Dcéra sa troška chcela osamostatniť, ísť do iného mesta, mať zmenu 1 0.5
Dcéra tam tiež študovala už predtým. 1 0.5
Diplom zo zahraničnej VŠ má vo svete väčšiu váhu 1 0.5
Dobré meno školy 1 0.5
Dobré ovládanie cudzieho jazyka, 1 0.5
Dobré referencie 1 0.5
Dobré referencie. 1 0.5
Dobré spojenie do školy, 1 0.5
Ekonomická VŠ je dobrá v Bratislave a Prahe, obe mestá sú ďaleko, keď už musela cestovať, vybrala si radšej Prahu 1 0.5
Finančné dôvody 1 0.5
Hlavný dôvod bol jazyk - chcela sa naučiť 1 0.5
Hľadala obor, kde by boli prepojené právo, financie a ekonomika, v SR taký nenašla 1 0.5
Iný level vzdelania, iná forma výučby, viac menej neobmedzený prístup k materiálom počas štúdia. 1 0.5
Išiel za lepším. Chcel ísť študovať von, lebo sa mu zdalo že na Slovensku je úroveň nižšia 1 0.5
Ja som tiež študovala v ČR, v Brne, odporučila som i synovi 1 0.5
Je to dobrá zahraničná škola 1 0.5
Je to kvalitnejšia škola v Česku ako na Slovensku. 1 0.5
Jednalo sa o najbližšiu možnú variantu daného zamerania. 1 0.5
Jednoduchšie prijímacie skúšky. V Českej republike stačilo stredoškolské učivo. Na Slovensku bolo treba zaplatiť a absolvovať víkendové prípravné kurzy, aby mal človek šancu na VŠE. 1 0.5
Karlova univerzita má vo svete dobré meno 1 0.5
Kvalita VŠ 2 1
Kvalita a úroveň školy 1 0.5
Kvalita vzdelávania, mala možnosť porovnať vďaka štúdiu na SŠ v Nemecku 1 0.5
Kvalita výučby 1 0.5
Kvalita školstva 3 1.5
Kvalita školy 3 1.5
Kvalita školy, renomé 1 0.5
Kvalitnejšia úroveň školstva 1 0.5
Kvôli odboru, ktorý si dcéra vybrala 1 0.5
Kvôli pracovnému miestu -bratranec má v Prahe pracovnú agentúru 1 0.5
Kvôli univerzite 1 0.5
Kvôli špecifikácii odboru. 1 0.5
Lepšia kvalita škôl 1 0.5
Lepšia kvality výučby 1 0.5
Lepšia úroveň VŠ 1 0.5
Lepšie možnosti uplatnenia sa po skončení vysokej školy. 1 0.5
Lepšie si zdokonaliť jazyk 1 0.5
Lepšie študijne podmienky 1 0.5
Lepšie študijné podmienky, kvalifikovaní učitelia, lepšie vybavenie, bilingválne prostredie, možnosti 1 0.5
Lepší prístup k študentom. 1 0.5
Lepší vyučovací systém 1 0.5
Lákalo ju kvalitné štúdium. 1 0.5
Lákalo ju zahraničie. 1 0.5
Mal priateľa v Londýne, pracoval tam 1 rok a po roku sa prihlásil na univerzitu na fakultu architektúry 1 0.5
Mal tam o rok staršieho kamaráta, ktorý ho na to nahovoril. 1 0.5
Mal učiteľa matematiky na gymnáziu z Paríža ten si ho vytipoval a odporučil mu, aby šiel do Paríža na VŠ 1 0.5
Mala podanú prihlášku aj do Martina, ale bol tam veľký nával, prijali ju v Brne na Masarykovu univerzitu 1 0.5
Mala záujem o umenie a v SR by sa nedostala na odbor, ktorý chcela študovať 1 0.5
Mala predstavu, že ide na lepšie, mala kladné referencie od známych 1 0.5
Malá vzdialenosť 1 0.5
Malá vzdialenosť do školy 1 0.5
Materinský jazyk 1 0.5
Materinský jazyk, chcel študovať v maďarskom jazyku 1 0.5
Medzinárodná škola, možnosť získať známy- svetovo uznávaný titul, zo školy, ktorá je špičkou v obore neurovied, 1 0.5
Meno školy, postavenie vo svetových rebríčkoch, 1 0.5
Menšia šanca dostať sa na medicínu na Slovensku 1 0.5
Možnosť študovať hutnícky odbor 1 0.5
Možnosť štúdia na renomovaných a známych katedrách, 1 0.5
Na Slovensku nebol odbor rekreológie, ktorý chcel študovať, zaoberá sa športom a voľnočasovými aktivitami, odborníci "navnadia" učiteľov telesnej výchovy, nakoľko v súčasnosti je telesná výchova považovaná za menej dôležitú, treba to zmeniť, aby deti sa v 1 0.5
Na Slovensku sú VŠ o ničom, absolventi nemajú perspektívu 1 0.5
Na Slovensku v tom čase nebola vysoká škola s podobným zameraním (záhradná architektúra) 1 0.5
Na slovenských školách to nie je také dobré a chcel zmenu 1 0.5
Na škole v zahraničí bolo možné študovať špecializáciu, ktorá nebola vyučovaná na žiadnej VŠ na Slovensku. 1 0.5
Nedostala sa do Bratislavy, chcela ísť do Trnavy, no nepáčil sa jej systém školstva 1 0.5
Nedostala sa do školy na Slovensku a nechcela mať pauzu v štúdiu. 1 0.5
Nedostala sa na psychológiu v Bratislave, mala slabé výsledky z angličtiny a nakoniec vyštudovala 2 VŠ v Londýne a v súčasnosti prednáša v angličtine. To je ten paradox.... 1 0.5
Nedôvera v slovenské školstvo 1 0.5
Nepodarilo sa jej viackrát dostať na vysokú školu na Slovensku 1 0.5
Neviem. Povedal, že chce ísť na Karlovku, tak šiel. On vždy málo rozprával, doteraz nevieme prečo práve tam :) 1 0.5
Nová krajina, noví ľudia, nové výzvy 1 0.5
Nové príležitosti 1 0.5
Nároky na študentov sú vysoké a vedomosti sa posudzujú prísnejšie. 1 0.5
Nízka úroveň školstva na Slovensku 1 0.5
Oblasť jeho záujmu - matematika a fyzika v súvislosti s atómovou fyzikovou a lasermi - ktorú nie je na Slovensku možné študovať, 1 0.5
Od začiatku vedel, že chce ísť študovať do Čiech, páčilo sa mu mesto Brno, do Bratislavy nechcel ísť 1 0.5
Odbor, ktorý chcela študovať na Slovensku nebol (resp. nie na takej úrovni, ako by chcela), tak šla do Viedne 1 0.5
Odišla na 5 mesiacov naučiť sa po francúzsky, nakoniec tam zmaturovala a potom nás postavila pred hotovú vec - že toto chcem študovať, toľko to bude stáť. Len sa opýtala či môže a či na to máme 1 0.5
Odišli tam spolu s najlepším kamarátom, prehovoril ho, aby spolu študovali 1 0.5
Odporúčali mu to kamaráti, že je tam lepšie ako na Slovensku. 1 0.5
Ona aj na Slovensku robila prijímačky, no nezobrala ju, ale vzali ju do Brna 1 0.5
Ona sa rozhodla, že jej vyhovuje štúdium vesmírnych vied, ktoré u nás nie sú. Našla to jedine na univerzite v Londýne. 1 0.5
Osamostatnenie sa 1 0.5
Otec - študoval tiež na tej istej škole medicínu 1 0.5
Otec je z ČR, syn vždy chcel ísť študovať na vysokú školu v ČR, zistil si, akí profesori vyučujú v daný odbor v Prahe a akí v Olomouci a podľa toho si zvolil Olomouc 1 0.5
Otvorené možnosti 1 0.5
Perspektíva zamestnania 1 0.5
Po dokončení strednej školy odišla za prácou do Francúzska a napokon tam zostala aj žiť 1 0.5
Po maturite urobil v SR prijímačky na VŠ, ale nikde ho nevzali, tak išiel pracovať. Po 4 rokoch Išiel do ČR aj SR robiť prijímačky, obe urobil, ale vybral si ČR rovnaký odbor. 1 0.5
Po štúdiu v zahraničí je lepšie uplatnenie 1 0.5
Podala si väčšinu prihlášok do zahraničia a zobrali ju tam. 1 0.5
Ponuka odborov 1 0.5
Ponuka oborov, našla v ČR odbor, ktorý v SR nenašla 1 0.5
Predovšetkým kvôli tomu, že videl v tom možnosť sa viac naučiť a zároveň popri štúdiu si nepriamo zlepšiť jazyk 1 0.5
Priniesol to život, okolnosti, začal podnikať a potom študoval aj v SR, ale tu bola kvalita na nízkej úrovni 1 0.5
Renomé univerzity 1 0.5
Rozhodol sa študovať veterinu, prijali ho aj do Čiech, tak išiel tam. 1 0.5
Skúšal viacero škôl, no len tam ho prijali 1 0.5
Strednú školu absolvovala v Rakúsku a bolo to úplne prirodzené, že pokračovala aj VŠ v zahraničí 1 0.5
Syn bol najprv v Prešove, úroveň bola strašná, takže potom sa jedného dňa zbalil a oznámil, že odchádza do Brna 1 0.5
Syn študoval medicínu Brne. Hlásil sa aj na Slovenské vysoké školy týkajúce sa medicíny, zobrali ho však aj do Brna. 1 0.5
Trh práce - zahraničný diplom má lepšie uplatnenie 1 0.5
Tu ho nezobrali na ten odbor, ktorý chcel študovať, vraj bol primladý 1 0.5
Tu sa na ten odbor nevedela dostať. 1 0.5
V 3. ročníku prišli na ich gymnázium ľudia z vysokej školy v Lyone, informovali o možnostiach štúdia u nich, synovi sa to páčilo 1 0.5
V Rakúsku je štúdium na vysokej škole na vyššej úrovni 1 0.5
Veľký vplyv spolužiakov zo strednej školy - do zahraničia sa hlásilo viac ako 90% spolužiakov 1 0.5
Vybavenie školy, knižnice 1 0.5
Vysvetlil som mu, že na slovenských školách sa nič nenaučí. V Brne bude mať lepšie možnosti. 1 0.5
Vyššia úroveň VŠ 1 0.5
Vyššia úroveň školstva 1 0.5
Vyššia úroveň škôl 1 0.5
V Bratislave ju neprijali, lebo jej chýbal jeden bod z NJ, ale ostatné mala nad 90 bodov 1 0.5
V Košiciach na medicínu bolo veľké sito, tak sa rozhodol pre štúdium v Českej republike, na Karlovej univerzite v Hradci Králové 1 0.5
Väčšina spolužiakov tam chceli ísť 1 0.5
VŠ v Prahe majú lepšie medzinárodné styky, lepšie prepojenie s firmami, poskytuje to viac pracovných príležitostí 1 0.5
VŠ veterinárna v Brne má lepšie meno vo svete 1 0.5
Vš začal v Bratislave 3 roky, dostal ponuku na štúdium v Holandsku, bol potrebný jazyk, mal maturitu z nemčiny = štátnice, anglický jazyk -absolvoval British Council, mal aj potrebný priemer, prijali ho 1 0.5
Zmena prostredia 1 0.5
Znalosť jazyka, 1 0.5
Znalosť viacero cudzích jazykov 1 0.5
Základnú a strednú školu absolvoval v zahraničí, vysokoškolské štúdium na to nadväzovalo 1 0.5
Získať nové skúsenosti 1 0.5
aplikovaná filozofia je v zahraničí na vyššej úrovni 1 0.5
bol nadaný, ale bol lenivý 1 0.5
bol ovplyvnený tým, že veľa ľudí od nich z triedy šlo do zahraničia, 1 0.5
bola jej odporučená 1 0.5
chcel získať skúsenosti 1 0.5
chcela ísť do väčšieho mesta ako Košice, nie do Bratislavy 1 0.5
chcela študovať v materinskom jazyku a v meste Budapešť 1 0.5
chcela študovať švédčinu, na UK sa švédčina neštudovala 1 0.5
jednoducho bol presvedčený, že chce študovať v zahraničí 1 0.5
kvalita školy 1 0.5
kvalita, vyššia úroveň školy 1 0.5
lepšie pracovné príležitosti do budúcnosti 1 0.5
lepšie vybavenie školy 1 0.5
mal dobré referencie od starších spolužiakov, ktorí školu absolvovali v minulosti 1 0.5
mal záujem o geografiu a politológiu, zistil si, že na tejto škole je možnosť študovať tento odbor, nezáväzne si dal na tú školu prihlášku a pol prijatý na základe študijných výsledkov a na základe víťazstiev v rôznych geografických olympiádach, bez prijí 1 0.5
mala záujem o ekonomickú VŠ a v Bratislave ju vzali bez prijímačiek a to ju trochu odradilo 1 0.5
možnosť spoznať iné prostredie 1 0.5
možnosť získať nové skúsenosti a vedomosti, v ČR je iný systém školstva 1 0.5
nebola prijatá na slovenskú VŠ 1 0.5
nebola prijatá na vysnívanú VŠ 1 0.5
nedostala sa pre veľký počet záujemcov na lekársku fakultu v Martine 1 0.5
nedostatok miest v danom odbore 1 0.5
nemali sme žiadne známosti na slovenských vysokých školách, skúsila si dať prihlášku do ČR 1 0.5
nevedela, na akú Vš ekonomickú ísť, prijali ju na 2 v Bratislave a 2 v Prahe 1 0.5
odbor o ktorý mal záujem mohol študovať v Žiline alebo v Brne, vybral si Brno 1 0.5
po neukončenom štúdiu na VŠ na Slovensku to bol jediný spôsob, ako študovať VŠ bezplatne 1 0.5
po úspešných prijímacích skúškach na Slovensku ju neprijali pre nedostatok miesta 1 0.5
prihlásila sa na právo v Bratislave, no pod vplyvom odporúčaní priateliek a nakoľko ovládala nemecký jazyk, odišla študovať do Viedne, časť štúdia absolvovala i v Benátkach a Madride 1 0.5
prvú VŠ študoval v Brne, druhú v Oxforde, vysoká úroveň oboch škôl, v SR nebola konkurencia k týmto školám 1 0.5
referencie od známych, z Prešova tam išlo veľa spolužiakov 1 0.5
rodinné dôvody - otec 1 0.5
rozhodujúca bola úroveň a kvalita školy 1 0.5
v Košiciach brali na právo iba po známosti 1 0.5
v škole bol usilovný 1 0.5
videla tam väčšiu možnosť prijatia 1 0.5
vyššia úroveň štúdia 1 0.5
väčšina jeho spolužiakov išla tiež študovať do zahraničia a do ČR. 1 0.5
z dôvodu vyššej kvality škôl v zahraničí 1 0.5
záujem o problematiku, o študijný odbor - štúdium politológie, 1 0.5
získať novú skúsenosť 1 0.5
úroveň školstva 1 0.5
České vysoké školy sú kvalitnejšie, na vyššej úrovni 1 0.5
Ľahká dostupnosť 1 0.5
Šla tam jej najlepšia kamarátka a chceli ísť spolu. 1 0.5
Študijný odbor a jeho uplatnenie 1 0.5
Študoval v SR, zahraničnú VŠ v Birminghame si vyhľadal na základe informácií od priateľov, ktorí tu pracovali. IT je jeho záľuba 1 0.5
Študovala VŠ aj na Slovensku, no po roku odišla do ČR - lepšia úroveň ako na Slovensku. 1 0.5
Študovala bakalárske štúdium v Bratislave na UK, pracovala cez prázdniny v USA, magisterské štúdium chcela absolvovať v zahraničí, školstvo jej tam pripadalo kvalifikovanejšie 1 0.5
Študovala počas SŠ aj v Amerike, videla iný typ školy 1 0.5
Študovala v Bratislave na UK na filozofickej fakulte prekladateľstvo nemčina -švédčina, dostala ponuku aj štipendium na štúdium na univerzite v Rejkjaviku 1 0.5
Štúdium nemčiny na bilingválnej škole 1 0.5
škola mi bola odporučená známymi 1 0.5
študoval tam aj jej príbuzný, tak sa rozhodla skúsiť aj ona 1 0.5
študovala časť SŠ v zahraničí a páčil sa jej systém školstva v zahraničí 1 0.5

Štatistika odpovedí

Celkový počet odpovedí:
Platné odpovede: 200
Minimálna / maximálna hodnota: /
Priemer / štandardná odchýlka: /

[ predošlá premenná ] | [ nasledujúca premenná ][ spät ]

*Upozornenie: Frekvencie a percentá sú počítané z neváženého dátového súboru. V prípade, že dáta neboli zbierané kvótnym výberom je potrebné tieto čísla brať len ako informatívne, nakoľko sa výsledné hodnoty v porovnaní s preváženým súborom môžu výraznejšie líšiť.
  Stránka používa Ultimate Dropdown Menu by UDM4 Team.
(c) Slovenský archív sociálnych dát, 2004 - 2024, podrobnosti nájdete tu.