Label | Value | | Frequency* | %* |
|
4 roky študovala na ekonomickej VŠ v Bratislave, potom bola v rámci Erasmu pol roka v Paríži, mala dobré skúsenosti odtiaľ, tak sa rozhodla pre štúdium aj v zahraničí, v Írsku v Dubline
|  |
1
| 0.5 |
|
Architektúra na Slovensku sa nedalo v tom čase bežne (bez protekcie a...) dostať, t.j. na základe prijímačiek
|  |
1
| 0.5 |
|
Bc vyštudovala na Slovensku, Mgr. v Barcelone. Počas Bc bola na jeden semester v Španielsku a veľmi sa jej zapáčil systém školy a tak sa rozhodla po dokončení Bc. štúdia na Slovensku odísť.
|  |
1
| 0.5 |
|
Blízkosť univerzity v Brne,
|  |
1
| 0.5 |
|
Bol odporučený gymnáziom
|  |
1
| 0.5 |
|
Bol to jeho sen študovať v Prahe
|  |
1
| 0.5 |
|
Bola to jeho vôľa, skúsiť v Maďarsku
|  |
1
| 0.5 |
|
Bola to vynikajúca príležitosť zlepšiť sa lepšiť v cudzom jazyku,
|  |
1
| 0.5 |
|
Bolo jej to odporučené zamestnávateľom
|  |
1
| 0.5 |
|
Celú strednú školu býval s nami, tak sa chcel osamostatniť
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcel sa naučiť anglicky.
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcel študovať biochémiu v Edinburgu a nedostal sa tam, cca 25% pravdepodobnosť prijatia.
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcela mať najlepšie vzdelanie a počula, že sa to dobre študuje vo Viedni.
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcela nové skúsenosti,
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcela pokračovať v odbore, ktorý vyštudovala na strednej škole
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcela sa venovať francúzštine, ktorú študovala na strednej škole a v Bratislave nebola možnosť štúdia francúzštiny na VŠ
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcela vypadnúť z domu.
|  |
1
| 0.5 |
|
Chcela ísť s kamarátkou študovať spolu.
|  |
1
| 0.5 |
|
Dala si prihlášku na viacero škôl PV, KE, Praha i do BA - počula, že je tam veľké sito po 1. ročníku, i bratranca v prvom ročníku vyhodili z manažmentu,
|  |
1
| 0.5 |
|
Dcéra sa troška chcela osamostatniť, ísť do iného mesta, mať zmenu
|  |
1
| 0.5 |
|
Dcéra tam tiež študovala už predtým.
|  |
1
| 0.5 |
|
Diplom zo zahraničnej VŠ má vo svete väčšiu váhu
|  |
1
| 0.5 |
|
Dobré meno školy
|  |
1
| 0.5 |
|
Dobré ovládanie cudzieho jazyka,
|  |
1
| 0.5 |
|
Dobré referencie
|  |
1
| 0.5 |
|
Dobré referencie.
|  |
1
| 0.5 |
|
Dobré spojenie do školy,
|  |
1
| 0.5 |
|
Ekonomická VŠ je dobrá v Bratislave a Prahe, obe mestá sú ďaleko, keď už musela cestovať, vybrala si radšej Prahu
|  |
1
| 0.5 |
|
Finančné dôvody
|  |
1
| 0.5 |
|
Hlavný dôvod bol jazyk - chcela sa naučiť
|  |
1
| 0.5 |
|
Hľadala obor, kde by boli prepojené právo, financie a ekonomika, v SR taký nenašla
|  |
1
| 0.5 |
|
Iný level vzdelania, iná forma výučby, viac menej neobmedzený prístup k materiálom počas štúdia.
|  |
1
| 0.5 |
|
Išiel za lepším. Chcel ísť študovať von, lebo sa mu zdalo že na Slovensku je úroveň nižšia
|  |
1
| 0.5 |
|
Ja som tiež študovala v ČR, v Brne, odporučila som i synovi
|  |
1
| 0.5 |
|
Je to dobrá zahraničná škola
|  |
1
| 0.5 |
|
Je to kvalitnejšia škola v Česku ako na Slovensku.
|  |
1
| 0.5 |
|
Jednalo sa o najbližšiu možnú variantu daného zamerania.
|  |
1
| 0.5 |
|
Jednoduchšie prijímacie skúšky. V Českej republike stačilo stredoškolské učivo. Na Slovensku bolo treba zaplatiť a absolvovať víkendové prípravné kurzy, aby mal človek šancu na VŠE.
|  |
1
| 0.5 |
|
Karlova univerzita má vo svete dobré meno
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvalita VŠ
|  |
2
| 1 |
|
Kvalita a úroveň školy
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvalita vzdelávania, mala možnosť porovnať vďaka štúdiu na SŠ v Nemecku
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvalita výučby
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvalita školstva
|  |
3
| 1.5 |
|
Kvalita školy
|  |
3
| 1.5 |
|
Kvalita školy, renomé
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvalitnejšia úroveň školstva
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvôli odboru, ktorý si dcéra vybrala
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvôli pracovnému miestu -bratranec má v Prahe pracovnú agentúru
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvôli univerzite
|  |
1
| 0.5 |
|
Kvôli špecifikácii odboru.
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšia kvalita škôl
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšia kvality výučby
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšia úroveň VŠ
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšie možnosti uplatnenia sa po skončení vysokej školy.
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšie si zdokonaliť jazyk
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšie študijne podmienky
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepšie študijné podmienky, kvalifikovaní učitelia, lepšie vybavenie, bilingválne prostredie, možnosti
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepší prístup k študentom.
|  |
1
| 0.5 |
|
Lepší vyučovací systém
|  |
1
| 0.5 |
|
Lákalo ju kvalitné štúdium.
|  |
1
| 0.5 |
|
Lákalo ju zahraničie.
|  |
1
| 0.5 |
|
Mal priateľa v Londýne, pracoval tam 1 rok a po roku sa prihlásil na univerzitu na fakultu architektúry
|  |
1
| 0.5 |
|
Mal tam o rok staršieho kamaráta, ktorý ho na to nahovoril.
|  |
1
| 0.5 |
|
Mal učiteľa matematiky na gymnáziu z Paríža ten si ho vytipoval a odporučil mu, aby šiel do Paríža na VŠ
|  |
1
| 0.5 |
|
Mala podanú prihlášku aj do Martina, ale bol tam veľký nával, prijali ju v Brne na Masarykovu univerzitu
|  |
1
| 0.5 |
|
Mala záujem o umenie a v SR by sa nedostala na odbor, ktorý chcela študovať
|  |
1
| 0.5 |
|
Mala predstavu, že ide na lepšie, mala kladné referencie od známych
|  |
1
| 0.5 |
|
Malá vzdialenosť
|  |
1
| 0.5 |
|
Malá vzdialenosť do školy
|  |
1
| 0.5 |
|
Materinský jazyk
|  |
1
| 0.5 |
|
Materinský jazyk, chcel študovať v maďarskom jazyku
|  |
1
| 0.5 |
|
Medzinárodná škola, možnosť získať známy- svetovo uznávaný titul, zo školy, ktorá je špičkou v obore neurovied,
|  |
1
| 0.5 |
|
Meno školy, postavenie vo svetových rebríčkoch,
|  |
1
| 0.5 |
|
Menšia šanca dostať sa na medicínu na Slovensku
|  |
1
| 0.5 |
|
Možnosť študovať hutnícky odbor
|  |
1
| 0.5 |
|
Možnosť štúdia na renomovaných a známych katedrách,
|  |
1
| 0.5 |
|
Na Slovensku nebol odbor rekreológie, ktorý chcel študovať, zaoberá sa športom a voľnočasovými aktivitami, odborníci "navnadia" učiteľov telesnej výchovy, nakoľko v súčasnosti je telesná výchova považovaná za menej dôležitú, treba to zmeniť, aby deti sa v
|  |
1
| 0.5 |
|
Na Slovensku sú VŠ o ničom, absolventi nemajú perspektívu
|  |
1
| 0.5 |
|
Na Slovensku v tom čase nebola vysoká škola s podobným zameraním (záhradná architektúra)
|  |
1
| 0.5 |
|
Na slovenských školách to nie je také dobré a chcel zmenu
|  |
1
| 0.5 |
|
Na škole v zahraničí bolo možné študovať špecializáciu, ktorá nebola vyučovaná na žiadnej VŠ na Slovensku.
|  |
1
| 0.5 |
|
Nedostala sa do Bratislavy, chcela ísť do Trnavy, no nepáčil sa jej systém školstva
|  |
1
| 0.5 |
|
Nedostala sa do školy na Slovensku a nechcela mať pauzu v štúdiu.
|  |
1
| 0.5 |
|
Nedostala sa na psychológiu v Bratislave, mala slabé výsledky z angličtiny a nakoniec vyštudovala 2 VŠ v Londýne a v súčasnosti prednáša v angličtine. To je ten paradox....
|  |
1
| 0.5 |
|
Nedôvera v slovenské školstvo
|  |
1
| 0.5 |
|
Nepodarilo sa jej viackrát dostať na vysokú školu na Slovensku
|  |
1
| 0.5 |
|
Neviem. Povedal, že chce ísť na Karlovku, tak šiel. On vždy málo rozprával, doteraz nevieme prečo práve tam :)
|  |
1
| 0.5 |
|
Nová krajina, noví ľudia, nové výzvy
|  |
1
| 0.5 |
|
Nové príležitosti
|  |
1
| 0.5 |
|
Nároky na študentov sú vysoké a vedomosti sa posudzujú prísnejšie.
|  |
1
| 0.5 |
|
Nízka úroveň školstva na Slovensku
|  |
1
| 0.5 |
|
Oblasť jeho záujmu - matematika a fyzika v súvislosti s atómovou fyzikovou a lasermi - ktorú nie je na Slovensku možné študovať,
|  |
1
| 0.5 |
|
Od začiatku vedel, že chce ísť študovať do Čiech, páčilo sa mu mesto Brno, do Bratislavy nechcel ísť
|  |
1
| 0.5 |
|
Odbor, ktorý chcela študovať na Slovensku nebol (resp. nie na takej úrovni, ako by chcela), tak šla do Viedne
|  |
1
| 0.5 |
|
Odišla na 5 mesiacov naučiť sa po francúzsky, nakoniec tam zmaturovala a potom nás postavila pred hotovú vec - že toto chcem študovať, toľko to bude stáť. Len sa opýtala či môže a či na to máme
|  |
1
| 0.5 |
|
Odišli tam spolu s najlepším kamarátom, prehovoril ho, aby spolu študovali
|  |
1
| 0.5 |
|
Odporúčali mu to kamaráti, že je tam lepšie ako na Slovensku.
|  |
1
| 0.5 |
|
Ona aj na Slovensku robila prijímačky, no nezobrala ju, ale vzali ju do Brna
|  |
1
| 0.5 |
|
Ona sa rozhodla, že jej vyhovuje štúdium vesmírnych vied, ktoré u nás nie sú. Našla to jedine na univerzite v Londýne.
|  |
1
| 0.5 |
|
Osamostatnenie sa
|  |
1
| 0.5 |
|
Otec - študoval tiež na tej istej škole medicínu
|  |
1
| 0.5 |
|
Otec je z ČR, syn vždy chcel ísť študovať na vysokú školu v ČR, zistil si, akí profesori vyučujú v daný odbor v Prahe a akí v Olomouci a podľa toho si zvolil Olomouc
|  |
1
| 0.5 |
|
Otvorené možnosti
|  |
1
| 0.5 |
|
Perspektíva zamestnania
|  |
1
| 0.5 |
|
Po dokončení strednej školy odišla za prácou do Francúzska a napokon tam zostala aj žiť
|  |
1
| 0.5 |
|
Po maturite urobil v SR prijímačky na VŠ, ale nikde ho nevzali, tak išiel pracovať. Po 4 rokoch Išiel do ČR aj SR robiť prijímačky, obe urobil, ale vybral si ČR rovnaký odbor.
|  |
1
| 0.5 |
|
Po štúdiu v zahraničí je lepšie uplatnenie
|  |
1
| 0.5 |
|
Podala si väčšinu prihlášok do zahraničia a zobrali ju tam.
|  |
1
| 0.5 |
|
Ponuka odborov
|  |
1
| 0.5 |
|
Ponuka oborov, našla v ČR odbor, ktorý v SR nenašla
|  |
1
| 0.5 |
|
Predovšetkým kvôli tomu, že videl v tom možnosť sa viac naučiť a zároveň popri štúdiu si nepriamo zlepšiť jazyk
|  |
1
| 0.5 |
|
Priniesol to život, okolnosti, začal podnikať a potom študoval aj v SR, ale tu bola kvalita na nízkej úrovni
|  |
1
| 0.5 |
|
Renomé univerzity
|  |
1
| 0.5 |
|
Rozhodol sa študovať veterinu, prijali ho aj do Čiech, tak išiel tam.
|  |
1
| 0.5 |
|
Skúšal viacero škôl, no len tam ho prijali
|  |
1
| 0.5 |
|
Strednú školu absolvovala v Rakúsku a bolo to úplne prirodzené, že pokračovala aj VŠ v zahraničí
|  |
1
| 0.5 |
|
Syn bol najprv v Prešove, úroveň bola strašná, takže potom sa jedného dňa zbalil a oznámil, že odchádza do Brna
|  |
1
| 0.5 |
|
Syn študoval medicínu Brne. Hlásil sa aj na Slovenské vysoké školy týkajúce sa medicíny, zobrali ho však aj do Brna.
|  |
1
| 0.5 |
|
Trh práce - zahraničný diplom má lepšie uplatnenie
|  |
1
| 0.5 |
|
Tu ho nezobrali na ten odbor, ktorý chcel študovať, vraj bol primladý
|  |
1
| 0.5 |
|
Tu sa na ten odbor nevedela dostať.
|  |
1
| 0.5 |
|
V 3. ročníku prišli na ich gymnázium ľudia z vysokej školy v Lyone, informovali o možnostiach štúdia u nich, synovi sa to páčilo
|  |
1
| 0.5 |
|
V Rakúsku je štúdium na vysokej škole na vyššej úrovni
|  |
1
| 0.5 |
|
Veľký vplyv spolužiakov zo strednej školy - do zahraničia sa hlásilo viac ako 90% spolužiakov
|  |
1
| 0.5 |
|
Vybavenie školy, knižnice
|  |
1
| 0.5 |
|
Vysvetlil som mu, že na slovenských školách sa nič nenaučí. V Brne bude mať lepšie možnosti.
|  |
1
| 0.5 |
|
Vyššia úroveň VŠ
|  |
1
| 0.5 |
|
Vyššia úroveň školstva
|  |
1
| 0.5 |
|
Vyššia úroveň škôl
|  |
1
| 0.5 |
|
V Bratislave ju neprijali, lebo jej chýbal jeden bod z NJ, ale ostatné mala nad 90 bodov
|  |
1
| 0.5 |
|
V Košiciach na medicínu bolo veľké sito, tak sa rozhodol pre štúdium v Českej republike, na Karlovej univerzite v Hradci Králové
|  |
1
| 0.5 |
|
Väčšina spolužiakov tam chceli ísť
|  |
1
| 0.5 |
|
VŠ v Prahe majú lepšie medzinárodné styky, lepšie prepojenie s firmami, poskytuje to viac pracovných príležitostí
|  |
1
| 0.5 |
|
VŠ veterinárna v Brne má lepšie meno vo svete
|  |
1
| 0.5 |
|
Vš začal v Bratislave 3 roky, dostal ponuku na štúdium v Holandsku, bol potrebný jazyk, mal maturitu z nemčiny = štátnice, anglický jazyk -absolvoval British Council, mal aj potrebný priemer, prijali ho
|  |
1
| 0.5 |
|
Zmena prostredia
|  |
1
| 0.5 |
|
Znalosť jazyka,
|  |
1
| 0.5 |
|
Znalosť viacero cudzích jazykov
|  |
1
| 0.5 |
|
Základnú a strednú školu absolvoval v zahraničí, vysokoškolské štúdium na to nadväzovalo
|  |
1
| 0.5 |
|
Získať nové skúsenosti
|  |
1
| 0.5 |
|
aplikovaná filozofia je v zahraničí na vyššej úrovni
|  |
1
| 0.5 |
|
bol nadaný, ale bol lenivý
|  |
1
| 0.5 |
|
bol ovplyvnený tým, že veľa ľudí od nich z triedy šlo do zahraničia,
|  |
1
| 0.5 |
|
bola jej odporučená
|  |
1
| 0.5 |
|
chcel získať skúsenosti
|  |
1
| 0.5 |
|
chcela ísť do väčšieho mesta ako Košice, nie do Bratislavy
|  |
1
| 0.5 |
|
chcela študovať v materinskom jazyku a v meste Budapešť
|  |
1
| 0.5 |
|
chcela študovať švédčinu, na UK sa švédčina neštudovala
|  |
1
| 0.5 |
|
jednoducho bol presvedčený, že chce študovať v zahraničí
|  |
1
| 0.5 |
|
kvalita školy
|  |
1
| 0.5 |
|
kvalita, vyššia úroveň školy
|  |
1
| 0.5 |
|
lepšie pracovné príležitosti do budúcnosti
|  |
1
| 0.5 |
|
lepšie vybavenie školy
|  |
1
| 0.5 |
|
mal dobré referencie od starších spolužiakov, ktorí školu absolvovali v minulosti
|  |
1
| 0.5 |
|
mal záujem o geografiu a politológiu, zistil si, že na tejto škole je možnosť študovať tento odbor, nezáväzne si dal na tú školu prihlášku a pol prijatý na základe študijných výsledkov a na základe víťazstiev v rôznych geografických olympiádach, bez prijí
|  |
1
| 0.5 |
|
mala záujem o ekonomickú VŠ a v Bratislave ju vzali bez prijímačiek a to ju trochu odradilo
|  |
1
| 0.5 |
|
možnosť spoznať iné prostredie
|  |
1
| 0.5 |
|
možnosť získať nové skúsenosti a vedomosti, v ČR je iný systém školstva
|  |
1
| 0.5 |
|
nebola prijatá na slovenskú VŠ
|  |
1
| 0.5 |
|
nebola prijatá na vysnívanú VŠ
|  |
1
| 0.5 |
|
nedostala sa pre veľký počet záujemcov na lekársku fakultu v Martine
|  |
1
| 0.5 |
|
nedostatok miest v danom odbore
|  |
1
| 0.5 |
|
nemali sme žiadne známosti na slovenských vysokých školách, skúsila si dať prihlášku do ČR
|  |
1
| 0.5 |
|
nevedela, na akú Vš ekonomickú ísť, prijali ju na 2 v Bratislave a 2 v Prahe
|  |
1
| 0.5 |
|
odbor o ktorý mal záujem mohol študovať v Žiline alebo v Brne, vybral si Brno
|  |
1
| 0.5 |
|
po neukončenom štúdiu na VŠ na Slovensku to bol jediný spôsob, ako študovať VŠ bezplatne
|  |
1
| 0.5 |
|
po úspešných prijímacích skúškach na Slovensku ju neprijali pre nedostatok miesta
|  |
1
| 0.5 |
|
prihlásila sa na právo v Bratislave, no pod vplyvom odporúčaní priateliek a nakoľko ovládala nemecký jazyk, odišla študovať do Viedne, časť štúdia absolvovala i v Benátkach a Madride
|  |
1
| 0.5 |
|
prvú VŠ študoval v Brne, druhú v Oxforde, vysoká úroveň oboch škôl, v SR nebola konkurencia k týmto školám
|  |
1
| 0.5 |
|
referencie od známych, z Prešova tam išlo veľa spolužiakov
|  |
1
| 0.5 |
|
rodinné dôvody - otec
|  |
1
| 0.5 |
|
rozhodujúca bola úroveň a kvalita školy
|  |
1
| 0.5 |
|
v Košiciach brali na právo iba po známosti
|  |
1
| 0.5 |
|
v škole bol usilovný
|  |
1
| 0.5 |
|
videla tam väčšiu možnosť prijatia
|  |
1
| 0.5 |
|
vyššia úroveň štúdia
|  |
1
| 0.5 |
|
väčšina jeho spolužiakov išla tiež študovať do zahraničia a do ČR.
|  |
1
| 0.5 |
|
z dôvodu vyššej kvality škôl v zahraničí
|  |
1
| 0.5 |
|
záujem o problematiku, o študijný odbor - štúdium politológie,
|  |
1
| 0.5 |
|
získať novú skúsenosť
|  |
1
| 0.5 |
|
úroveň školstva
|  |
1
| 0.5 |
|
České vysoké školy sú kvalitnejšie, na vyššej úrovni
|  |
1
| 0.5 |
|
Ľahká dostupnosť
|  |
1
| 0.5 |
|
Šla tam jej najlepšia kamarátka a chceli ísť spolu.
|  |
1
| 0.5 |
|
Študijný odbor a jeho uplatnenie
|  |
1
| 0.5 |
|
Študoval v SR, zahraničnú VŠ v Birminghame si vyhľadal na základe informácií od priateľov, ktorí tu pracovali. IT je jeho záľuba
|  |
1
| 0.5 |
|
Študovala VŠ aj na Slovensku, no po roku odišla do ČR - lepšia úroveň ako na Slovensku.
|  |
1
| 0.5 |
|
Študovala bakalárske štúdium v Bratislave na UK, pracovala cez prázdniny v USA, magisterské štúdium chcela absolvovať v zahraničí, školstvo jej tam pripadalo kvalifikovanejšie
|  |
1
| 0.5 |
|
Študovala počas SŠ aj v Amerike, videla iný typ školy
|  |
1
| 0.5 |
|
Študovala v Bratislave na UK na filozofickej fakulte prekladateľstvo nemčina -švédčina, dostala ponuku aj štipendium na štúdium na univerzite v Rejkjaviku
|  |
1
| 0.5 |
|
Štúdium nemčiny na bilingválnej škole
|  |
1
| 0.5 |
|
škola mi bola odporučená známymi
|  |
1
| 0.5 |
|
študoval tam aj jej príbuzný, tak sa rozhodla skúsiť aj ona
|  |
1
| 0.5 |
|
študovala časť SŠ v zahraničí a páčil sa jej systém školstva v zahraničí
|  |
1
| 0.5 |