| Label | Value |  | Frequency* | %* | 
|  | 1 rok študovala aj v Španielsku - kvôli jazyku |  | 1 | 0.86 | 
|  | A tiež samozrejme kvôli jazyku |  | 1 | 0.86 | 
|  | Bol tam otvorený odbor, o ktorý mala záujem. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Bola veľmi šikovná a svedomitá, chcela ísť na kvalitnú vysokú školu. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Bola väčšia šanca, že sa tam dostanú, ako tu v Bratislave. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Chcel študovať odbor, ktorý tam bol a bola tam lepšie dotovaná škola, z ktorej je väčšie uplatnenie. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Chcela študovať mimo Slovenska a po anglicky. Multikultúrnejšia krajina, atmosféra mesta/krajiny |  | 1 | 0.86 | 
|  | Dobré výsledky na prijímacích skúškach v Prahe |  | 1 | 0.86 | 
|  | Kvalita zdravotníctva |  | 1 | 0.86 | 
|  | Kvalita školstva |  | 1 | 0.86 | 
|  | Kvalita školy, meno školy |  | 1 | 0.86 | 
|  | Lepšia univerzita ako na Slovensku |  | 1 | 0.86 | 
|  | Lepšie meno a kvalita univerzity |  | 1 | 0.86 | 
|  | Lepšie vzdelanie |  | 1 | 0.86 | 
|  | Lepší potenciál uplatnenia na trhu. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Mal túžbu študovať v zahraničí |  | 1 | 0.86 | 
|  | Matka je z ČR |  | 1 | 0.86 | 
|  | Naučiť sa jazyky |  | 1 | 0.86 | 
|  | Nechcela zostať na Slovensku študovať |  | 1 | 0.86 | 
|  | Nezhody s mamou a ich riešenie odchodom z domu na štúdium v zahraničí. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Nové skúsenosti |  | 1 | 0.86 | 
|  | Odbor sa neštudoval na Slovensku |  | 1 | 0.86 | 
|  | Osamostatnenie, vypadnúť z domu |  | 1 | 0.86 | 
|  | Oxford - dobré meno školy vo svete |  | 1 | 0.86 | 
|  | Po dvoch rokoch pobytu sa rozhodla, že sa tam prihlási na vysokoškolské štúdium. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Presnosť jeho odboru. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Prestížna univerzita. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Prístup pedagógov |  | 1 | 0.86 | 
|  | Renomé školy, kvalita vzdelávania |  | 1 | 0.86 | 
|  | Samostatnosť |  | 1 | 0.86 | 
|  | Stane sa nezávislou a samostatnou v určení si svojich osobných cieľov. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Taktiež mala vtedy frajera, ktorý tam išiel tiež študovať, takže myslím, že to tam tiež patrične zavážilo. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Taktiež tam boli prijímačky z fyziky a fyzika ho veľmi bavila. Tak rátal s tým, že niečo z nej bude aj na vysokej škole. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Taktiež zavážila aj prestíž univerzít |  | 1 | 0.86 | 
|  | Tu sa na ten odbor nedalo dostať. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Tá nie je ďaleko, tak sme jej fandili. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Určite lepšia perspektíva do budúcnosti ako zostať na Slovensku |  | 1 | 0.86 | 
|  | Vyššia kvalita školstva v zahraničí. |  | 1 | 0.86 | 
|  | VŠ na určitej úrovni. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Zaslala viacej prihlášok na slovenské a české univerzity |  | 1 | 0.86 | 
|  | Zvolil univerzitu zadarmo s exelentnou povesťou v Českých Budějoviciach, pokračoval potom  Univerzity of Edinburg Škótsko biochémiu |  | 1 | 0.86 | 
|  | a následnej lepšej zamestnanosti |  | 1 | 0.86 | 
|  | a čítala dobré referencie a články o tejto škole |  | 1 | 0.86 | 
|  | aj je priateľ tam študoval |  | 1 | 0.86 | 
|  | aj vzdialenosť do Brna je menšia ako do Košíc |  | 1 | 0.86 | 
|  | ambície dieťaťa |  | 1 | 0.86 | 
|  | atraktívne študijne odbory |  | 1 | 0.86 | 
|  | bavili ju jazyky, španielčina, nemčina, angličtina, francúzština, v SR je problém na VŠ študovať viac jazykov, vyučujú tu naši profesori, ich AJ zaostáva za vecnou stránkou, nízka úroveň našich pedagógov v jazykoch, VŠ v Prahe výborní profesori |  | 1 | 0.86 | 
|  | bol tam študijný odbor, o ktorý mala záujem |  | 1 | 0.86 | 
|  | chcel študovať na FAMU |  | 1 | 0.86 | 
|  | chuť spoznať niečo nové, získať samostatnosť |  | 1 | 0.86 | 
|  | dobrodružstvo |  | 1 | 0.86 | 
|  | dobrá úroveň |  | 1 | 0.86 | 
|  | finančné náklady neboli veľké |  | 1 | 0.86 | 
|  | je tam veľmi vysoká úroveň odboru, ktorý chcela študovať |  | 1 | 0.86 | 
|  | je to lepšia, kvalitnejšia vysoká škola |  | 1 | 0.86 | 
|  | jednoduchšie prijímačky ako v SR |  | 1 | 0.86 | 
|  | jeho otec tiež študoval v Prahe |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalifikovaní učitelia |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalita a vybavenie školy |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalita výuky |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalita českých škôl |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalita školstva |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalita školstva v Prahe je lepšia |  | 1 | 0.86 | 
|  | kvalita štúdia |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšia kvalita v Prahe |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšia kvalita školstva |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšia kvalita školy |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšia úroveň a meno školy |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšia úroveň a vybavenie fakulty, |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšie pracovné možnosti |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšie technické vybavenie školy ako u nás |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepšie vyhliadky na prácu po skončení štúdia a zároveň teda aj lepšie platové podmienky, |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepší pedagógovia |  | 1 | 0.86 | 
|  | lepší prístup pedagógov |  | 1 | 0.86 | 
|  | majú lepšie meno ako naše VŠ |  | 1 | 0.86 | 
|  | mal dobré referencie na danú školu |  | 1 | 0.86 | 
|  | mal možnosť študovať v Budapešti, tak ju využil |  | 1 | 0.86 | 
|  | mal záujem pracovať v banke v zahraničí |  | 1 | 0.86 | 
|  | malá vzdialenosť |  | 2 | 1.72 | 
|  | možnosť praxe v rámci štúdia, |  | 1 | 0.86 | 
|  | možnosť uplatnenie na pracovnom trhu |  | 1 | 0.86 | 
|  | nakoľko je maďarskej národnosti |  | 1 | 0.86 | 
|  | naučiť sa niečo nové |  | 1 | 0.86 | 
|  | nenašla si zodpovedajúce štúdium na Slovensku |  | 1 | 0.86 | 
|  | náklady boli podobné, ako keby študovala v Bratislave, no kvalita asi lepšia ako v SR |  | 1 | 0.86 | 
|  | následne väčšia možnosť uplatnenia po jej skončení. |  | 1 | 0.86 | 
|  | odborná pripravenosť |  | 1 | 0.86 | 
|  | odporučili mu ju |  | 1 | 0.86 | 
|  | odporúčania kamarátov |  | 1 | 0.86 | 
|  | pozitívne referencie |  | 1 | 0.86 | 
|  | priateľ tam študoval |  | 1 | 0.86 | 
|  | prijali ho aj na VŠ v SR, no vybral si Prahu |  | 1 | 0.86 | 
|  | prístup pedagógov |  | 1 | 0.86 | 
|  | prístup profesorov k študentom |  | 1 | 0.86 | 
|  | skupina spolužiakov sa rozhodli pre VŠ v Brne |  | 1 | 0.86 | 
|  | skúsenosti, osamostatnenie sa, |  | 1 | 0.86 | 
|  | skúsiť štúdium v zahraničí |  | 1 | 0.86 | 
|  | v Prahe dobrý prvý dojem počas prijímacích skúšok, dobrá atmosféra |  | 1 | 0.86 | 
|  | v ČR bezplatné štúdium , dá sa rozložiť i na viac rokov |  | 1 | 0.86 | 
|  | vedel si sám nastaviť a korigovať výuku |  | 1 | 0.86 | 
|  | viac praxe na VŠ |  | 1 | 0.86 | 
|  | vyššia kvalita zahraničnej VŠ |  | 1 | 0.86 | 
|  | vyššia kvalita českých škôl |  | 1 | 0.86 | 
|  | vyššia možnosť uplatnenia a komunikácie s odborníkmi v danej oblasti, |  | 1 | 0.86 | 
|  | výzva, |  | 1 | 0.86 | 
|  | začal študovať v Anglicku, no nakoľko štúdium filozofie v cudzom jazyku je veľmi náročné (rôzna frazeológia), odišiel do Prahy, mal na tú školu dobré recenzie |  | 1 | 0.86 | 
|  | zlepšiť sa v maďarskom jazyku |  | 1 | 0.86 | 
|  | znalosť nemeckého jazyka |  | 1 | 0.86 | 
|  | české školy sú kvalitnejšie |  | 1 | 0.86 | 
|  | ľahko sa učil |  | 1 | 0.86 | 
|  | Škola mala lepšiu povesť, že je v lepšom spojení s praxou. |  | 1 | 0.86 | 
|  | Škola má lepšie meno ako školy na Slovensku. |  | 1 | 0.86 | 
|  | študijný obor financie v Bratislave na EU - slabá kvalita |  | 1 | 0.86 | 
|  | štúdijný odbor o ktorý mal záujem |  | 1 | 0.86 |