Vytlačiť stránku. Poslať odkaz na stránku emailom.
English language Slovensky


Data
Data catalogue

Brain drain 2014
study description | list of variables | data access

Details for variable Q12.1

Name: Q12.1
Variable label: 12. dôvody 1.

Literal question:

Teraz vám položím niekoľko otázok o štúdiu vášho syna / dcéry na vysokej škole v zahraničí.
Opíšte, prosím, aké boli podľa vás hlavné dôvody, že sa váš/vaša syn/dcéra prihlásil/a na vysokú školu v zahraničí? (otvorená otázka, vypíšte podrobne celé vety)

LabelValue Frequency*%*
4 roky študovala na ekonomickej VŠ v Bratislave, potom bola v rámci Erasmu pol roka v Paríži, mala dobré skúsenosti odtiaľ, tak sa rozhodla pre štúdium aj v zahraničí, v Írsku v Dubline 1 0.5
Architektúra na Slovensku sa nedalo v tom čase bežne (bez protekcie a...) dostať, t.j. na základe prijímačiek 1 0.5
Bc vyštudovala na Slovensku, Mgr. v Barcelone. Počas Bc bola na jeden semester v Španielsku a veľmi sa jej zapáčil systém školy a tak sa rozhodla po dokončení Bc. štúdia na Slovensku odísť. 1 0.5
Blízkosť univerzity v Brne, 1 0.5
Bol odporučený gymnáziom 1 0.5
Bol to jeho sen študovať v Prahe 1 0.5
Bola to jeho vôľa, skúsiť v Maďarsku 1 0.5
Bola to vynikajúca príležitosť zlepšiť sa lepšiť v cudzom jazyku, 1 0.5
Bolo jej to odporučené zamestnávateľom 1 0.5
Celú strednú školu býval s nami, tak sa chcel osamostatniť 1 0.5
Chcel sa naučiť anglicky. 1 0.5
Chcel študovať biochémiu v Edinburgu a nedostal sa tam, cca 25% pravdepodobnosť prijatia. 1 0.5
Chcela mať najlepšie vzdelanie a počula, že sa to dobre študuje vo Viedni. 1 0.5
Chcela nové skúsenosti, 1 0.5
Chcela pokračovať v odbore, ktorý vyštudovala na strednej škole 1 0.5
Chcela sa venovať francúzštine, ktorú študovala na strednej škole a v Bratislave nebola možnosť štúdia francúzštiny na VŠ 1 0.5
Chcela vypadnúť z domu. 1 0.5
Chcela ísť s kamarátkou študovať spolu. 1 0.5
Dala si prihlášku na viacero škôl PV, KE, Praha i do BA - počula, že je tam veľké sito po 1. ročníku, i bratranca v prvom ročníku vyhodili z manažmentu, 1 0.5
Dcéra sa troška chcela osamostatniť, ísť do iného mesta, mať zmenu 1 0.5
Dcéra tam tiež študovala už predtým. 1 0.5
Diplom zo zahraničnej VŠ má vo svete väčšiu váhu 1 0.5
Dobré meno školy 1 0.5
Dobré ovládanie cudzieho jazyka, 1 0.5
Dobré referencie 1 0.5
Dobré referencie. 1 0.5
Dobré spojenie do školy, 1 0.5
Ekonomická VŠ je dobrá v Bratislave a Prahe, obe mestá sú ďaleko, keď už musela cestovať, vybrala si radšej Prahu 1 0.5
Finančné dôvody 1 0.5
Hlavný dôvod bol jazyk - chcela sa naučiť 1 0.5
Hľadala obor, kde by boli prepojené právo, financie a ekonomika, v SR taký nenašla 1 0.5
Iný level vzdelania, iná forma výučby, viac menej neobmedzený prístup k materiálom počas štúdia. 1 0.5
Išiel za lepším. Chcel ísť študovať von, lebo sa mu zdalo že na Slovensku je úroveň nižšia 1 0.5
Ja som tiež študovala v ČR, v Brne, odporučila som i synovi 1 0.5
Je to dobrá zahraničná škola 1 0.5
Je to kvalitnejšia škola v Česku ako na Slovensku. 1 0.5
Jednalo sa o najbližšiu možnú variantu daného zamerania. 1 0.5
Jednoduchšie prijímacie skúšky. V Českej republike stačilo stredoškolské učivo. Na Slovensku bolo treba zaplatiť a absolvovať víkendové prípravné kurzy, aby mal človek šancu na VŠE. 1 0.5
Karlova univerzita má vo svete dobré meno 1 0.5
Kvalita VŠ 2 1
Kvalita a úroveň školy 1 0.5
Kvalita vzdelávania, mala možnosť porovnať vďaka štúdiu na SŠ v Nemecku 1 0.5
Kvalita výučby 1 0.5
Kvalita školstva 3 1.5
Kvalita školy 3 1.5
Kvalita školy, renomé 1 0.5
Kvalitnejšia úroveň školstva 1 0.5
Kvôli odboru, ktorý si dcéra vybrala 1 0.5
Kvôli pracovnému miestu -bratranec má v Prahe pracovnú agentúru 1 0.5
Kvôli univerzite 1 0.5
Kvôli špecifikácii odboru. 1 0.5
Lepšia kvalita škôl 1 0.5
Lepšia kvality výučby 1 0.5
Lepšia úroveň VŠ 1 0.5
Lepšie možnosti uplatnenia sa po skončení vysokej školy. 1 0.5
Lepšie si zdokonaliť jazyk 1 0.5
Lepšie študijne podmienky 1 0.5
Lepšie študijné podmienky, kvalifikovaní učitelia, lepšie vybavenie, bilingválne prostredie, možnosti 1 0.5
Lepší prístup k študentom. 1 0.5
Lepší vyučovací systém 1 0.5
Lákalo ju kvalitné štúdium. 1 0.5
Lákalo ju zahraničie. 1 0.5
Mal priateľa v Londýne, pracoval tam 1 rok a po roku sa prihlásil na univerzitu na fakultu architektúry 1 0.5
Mal tam o rok staršieho kamaráta, ktorý ho na to nahovoril. 1 0.5
Mal učiteľa matematiky na gymnáziu z Paríža ten si ho vytipoval a odporučil mu, aby šiel do Paríža na VŠ 1 0.5
Mala podanú prihlášku aj do Martina, ale bol tam veľký nával, prijali ju v Brne na Masarykovu univerzitu 1 0.5
Mala záujem o umenie a v SR by sa nedostala na odbor, ktorý chcela študovať 1 0.5
Mala predstavu, že ide na lepšie, mala kladné referencie od známych 1 0.5
Malá vzdialenosť 1 0.5
Malá vzdialenosť do školy 1 0.5
Materinský jazyk 1 0.5
Materinský jazyk, chcel študovať v maďarskom jazyku 1 0.5
Medzinárodná škola, možnosť získať známy- svetovo uznávaný titul, zo školy, ktorá je špičkou v obore neurovied, 1 0.5
Meno školy, postavenie vo svetových rebríčkoch, 1 0.5
Menšia šanca dostať sa na medicínu na Slovensku 1 0.5
Možnosť študovať hutnícky odbor 1 0.5
Možnosť štúdia na renomovaných a známych katedrách, 1 0.5
Na Slovensku nebol odbor rekreológie, ktorý chcel študovať, zaoberá sa športom a voľnočasovými aktivitami, odborníci "navnadia" učiteľov telesnej výchovy, nakoľko v súčasnosti je telesná výchova považovaná za menej dôležitú, treba to zmeniť, aby deti sa v 1 0.5
Na Slovensku sú VŠ o ničom, absolventi nemajú perspektívu 1 0.5
Na Slovensku v tom čase nebola vysoká škola s podobným zameraním (záhradná architektúra) 1 0.5
Na slovenských školách to nie je také dobré a chcel zmenu 1 0.5
Na škole v zahraničí bolo možné študovať špecializáciu, ktorá nebola vyučovaná na žiadnej VŠ na Slovensku. 1 0.5
Nedostala sa do Bratislavy, chcela ísť do Trnavy, no nepáčil sa jej systém školstva 1 0.5
Nedostala sa do školy na Slovensku a nechcela mať pauzu v štúdiu. 1 0.5
Nedostala sa na psychológiu v Bratislave, mala slabé výsledky z angličtiny a nakoniec vyštudovala 2 VŠ v Londýne a v súčasnosti prednáša v angličtine. To je ten paradox.... 1 0.5
Nedôvera v slovenské školstvo 1 0.5
Nepodarilo sa jej viackrát dostať na vysokú školu na Slovensku 1 0.5
Neviem. Povedal, že chce ísť na Karlovku, tak šiel. On vždy málo rozprával, doteraz nevieme prečo práve tam :) 1 0.5
Nová krajina, noví ľudia, nové výzvy 1 0.5
Nové príležitosti 1 0.5
Nároky na študentov sú vysoké a vedomosti sa posudzujú prísnejšie. 1 0.5
Nízka úroveň školstva na Slovensku 1 0.5
Oblasť jeho záujmu - matematika a fyzika v súvislosti s atómovou fyzikovou a lasermi - ktorú nie je na Slovensku možné študovať, 1 0.5
Od začiatku vedel, že chce ísť študovať do Čiech, páčilo sa mu mesto Brno, do Bratislavy nechcel ísť 1 0.5
Odbor, ktorý chcela študovať na Slovensku nebol (resp. nie na takej úrovni, ako by chcela), tak šla do Viedne 1 0.5
Odišla na 5 mesiacov naučiť sa po francúzsky, nakoniec tam zmaturovala a potom nás postavila pred hotovú vec - že toto chcem študovať, toľko to bude stáť. Len sa opýtala či môže a či na to máme 1 0.5
Odišli tam spolu s najlepším kamarátom, prehovoril ho, aby spolu študovali 1 0.5
Odporúčali mu to kamaráti, že je tam lepšie ako na Slovensku. 1 0.5
Ona aj na Slovensku robila prijímačky, no nezobrala ju, ale vzali ju do Brna 1 0.5
Ona sa rozhodla, že jej vyhovuje štúdium vesmírnych vied, ktoré u nás nie sú. Našla to jedine na univerzite v Londýne. 1 0.5
Osamostatnenie sa 1 0.5
Otec - študoval tiež na tej istej škole medicínu 1 0.5
Otec je z ČR, syn vždy chcel ísť študovať na vysokú školu v ČR, zistil si, akí profesori vyučujú v daný odbor v Prahe a akí v Olomouci a podľa toho si zvolil Olomouc 1 0.5
Otvorené možnosti 1 0.5
Perspektíva zamestnania 1 0.5
Po dokončení strednej školy odišla za prácou do Francúzska a napokon tam zostala aj žiť 1 0.5
Po maturite urobil v SR prijímačky na VŠ, ale nikde ho nevzali, tak išiel pracovať. Po 4 rokoch Išiel do ČR aj SR robiť prijímačky, obe urobil, ale vybral si ČR rovnaký odbor. 1 0.5
Po štúdiu v zahraničí je lepšie uplatnenie 1 0.5
Podala si väčšinu prihlášok do zahraničia a zobrali ju tam. 1 0.5
Ponuka odborov 1 0.5
Ponuka oborov, našla v ČR odbor, ktorý v SR nenašla 1 0.5
Predovšetkým kvôli tomu, že videl v tom možnosť sa viac naučiť a zároveň popri štúdiu si nepriamo zlepšiť jazyk 1 0.5
Priniesol to život, okolnosti, začal podnikať a potom študoval aj v SR, ale tu bola kvalita na nízkej úrovni 1 0.5
Renomé univerzity 1 0.5
Rozhodol sa študovať veterinu, prijali ho aj do Čiech, tak išiel tam. 1 0.5
Skúšal viacero škôl, no len tam ho prijali 1 0.5
Strednú školu absolvovala v Rakúsku a bolo to úplne prirodzené, že pokračovala aj VŠ v zahraničí 1 0.5
Syn bol najprv v Prešove, úroveň bola strašná, takže potom sa jedného dňa zbalil a oznámil, že odchádza do Brna 1 0.5
Syn študoval medicínu Brne. Hlásil sa aj na Slovenské vysoké školy týkajúce sa medicíny, zobrali ho však aj do Brna. 1 0.5
Trh práce - zahraničný diplom má lepšie uplatnenie 1 0.5
Tu ho nezobrali na ten odbor, ktorý chcel študovať, vraj bol primladý 1 0.5
Tu sa na ten odbor nevedela dostať. 1 0.5
V 3. ročníku prišli na ich gymnázium ľudia z vysokej školy v Lyone, informovali o možnostiach štúdia u nich, synovi sa to páčilo 1 0.5
V Rakúsku je štúdium na vysokej škole na vyššej úrovni 1 0.5
Veľký vplyv spolužiakov zo strednej školy - do zahraničia sa hlásilo viac ako 90% spolužiakov 1 0.5
Vybavenie školy, knižnice 1 0.5
Vysvetlil som mu, že na slovenských školách sa nič nenaučí. V Brne bude mať lepšie možnosti. 1 0.5
Vyššia úroveň VŠ 1 0.5
Vyššia úroveň školstva 1 0.5
Vyššia úroveň škôl 1 0.5
V Bratislave ju neprijali, lebo jej chýbal jeden bod z NJ, ale ostatné mala nad 90 bodov 1 0.5
V Košiciach na medicínu bolo veľké sito, tak sa rozhodol pre štúdium v Českej republike, na Karlovej univerzite v Hradci Králové 1 0.5
Väčšina spolužiakov tam chceli ísť 1 0.5
VŠ v Prahe majú lepšie medzinárodné styky, lepšie prepojenie s firmami, poskytuje to viac pracovných príležitostí 1 0.5
VŠ veterinárna v Brne má lepšie meno vo svete 1 0.5
Vš začal v Bratislave 3 roky, dostal ponuku na štúdium v Holandsku, bol potrebný jazyk, mal maturitu z nemčiny = štátnice, anglický jazyk -absolvoval British Council, mal aj potrebný priemer, prijali ho 1 0.5
Zmena prostredia 1 0.5
Znalosť jazyka, 1 0.5
Znalosť viacero cudzích jazykov 1 0.5
Základnú a strednú školu absolvoval v zahraničí, vysokoškolské štúdium na to nadväzovalo 1 0.5
Získať nové skúsenosti 1 0.5
aplikovaná filozofia je v zahraničí na vyššej úrovni 1 0.5
bol nadaný, ale bol lenivý 1 0.5
bol ovplyvnený tým, že veľa ľudí od nich z triedy šlo do zahraničia, 1 0.5
bola jej odporučená 1 0.5
chcel získať skúsenosti 1 0.5
chcela ísť do väčšieho mesta ako Košice, nie do Bratislavy 1 0.5
chcela študovať v materinskom jazyku a v meste Budapešť 1 0.5
chcela študovať švédčinu, na UK sa švédčina neštudovala 1 0.5
jednoducho bol presvedčený, že chce študovať v zahraničí 1 0.5
kvalita školy 1 0.5
kvalita, vyššia úroveň školy 1 0.5
lepšie pracovné príležitosti do budúcnosti 1 0.5
lepšie vybavenie školy 1 0.5
mal dobré referencie od starších spolužiakov, ktorí školu absolvovali v minulosti 1 0.5
mal záujem o geografiu a politológiu, zistil si, že na tejto škole je možnosť študovať tento odbor, nezáväzne si dal na tú školu prihlášku a pol prijatý na základe študijných výsledkov a na základe víťazstiev v rôznych geografických olympiádach, bez prijí 1 0.5
mala záujem o ekonomickú VŠ a v Bratislave ju vzali bez prijímačiek a to ju trochu odradilo 1 0.5
možnosť spoznať iné prostredie 1 0.5
možnosť získať nové skúsenosti a vedomosti, v ČR je iný systém školstva 1 0.5
nebola prijatá na slovenskú VŠ 1 0.5
nebola prijatá na vysnívanú VŠ 1 0.5
nedostala sa pre veľký počet záujemcov na lekársku fakultu v Martine 1 0.5
nedostatok miest v danom odbore 1 0.5
nemali sme žiadne známosti na slovenských vysokých školách, skúsila si dať prihlášku do ČR 1 0.5
nevedela, na akú Vš ekonomickú ísť, prijali ju na 2 v Bratislave a 2 v Prahe 1 0.5
odbor o ktorý mal záujem mohol študovať v Žiline alebo v Brne, vybral si Brno 1 0.5
po neukončenom štúdiu na VŠ na Slovensku to bol jediný spôsob, ako študovať VŠ bezplatne 1 0.5
po úspešných prijímacích skúškach na Slovensku ju neprijali pre nedostatok miesta 1 0.5
prihlásila sa na právo v Bratislave, no pod vplyvom odporúčaní priateliek a nakoľko ovládala nemecký jazyk, odišla študovať do Viedne, časť štúdia absolvovala i v Benátkach a Madride 1 0.5
prvú VŠ študoval v Brne, druhú v Oxforde, vysoká úroveň oboch škôl, v SR nebola konkurencia k týmto školám 1 0.5
referencie od známych, z Prešova tam išlo veľa spolužiakov 1 0.5
rodinné dôvody - otec 1 0.5
rozhodujúca bola úroveň a kvalita školy 1 0.5
v Košiciach brali na právo iba po známosti 1 0.5
v škole bol usilovný 1 0.5
videla tam väčšiu možnosť prijatia 1 0.5
vyššia úroveň štúdia 1 0.5
väčšina jeho spolužiakov išla tiež študovať do zahraničia a do ČR. 1 0.5
z dôvodu vyššej kvality škôl v zahraničí 1 0.5
záujem o problematiku, o študijný odbor - štúdium politológie, 1 0.5
získať novú skúsenosť 1 0.5
úroveň školstva 1 0.5
České vysoké školy sú kvalitnejšie, na vyššej úrovni 1 0.5
Ľahká dostupnosť 1 0.5
Šla tam jej najlepšia kamarátka a chceli ísť spolu. 1 0.5
Študijný odbor a jeho uplatnenie 1 0.5
Študoval v SR, zahraničnú VŠ v Birminghame si vyhľadal na základe informácií od priateľov, ktorí tu pracovali. IT je jeho záľuba 1 0.5
Študovala VŠ aj na Slovensku, no po roku odišla do ČR - lepšia úroveň ako na Slovensku. 1 0.5
Študovala bakalárske štúdium v Bratislave na UK, pracovala cez prázdniny v USA, magisterské štúdium chcela absolvovať v zahraničí, školstvo jej tam pripadalo kvalifikovanejšie 1 0.5
Študovala počas SŠ aj v Amerike, videla iný typ školy 1 0.5
Študovala v Bratislave na UK na filozofickej fakulte prekladateľstvo nemčina -švédčina, dostala ponuku aj štipendium na štúdium na univerzite v Rejkjaviku 1 0.5
Štúdium nemčiny na bilingválnej škole 1 0.5
škola mi bola odporučená známymi 1 0.5
študoval tam aj jej príbuzný, tak sa rozhodla skúsiť aj ona 1 0.5
študovala časť SŠ v zahraničí a páčil sa jej systém školstva v zahraničí 1 0.5

Summary statistics

Total Responses:
Valid: 200
Min. / max. value: /
Mean / standard deviation: /

[ previous variable ] | [ next variable ][ back ]

*Caution: Frequencies and percentages are calculated from unweighted data. If data were not collected using quota sampling, there could be significant differences between those unweighted values and the representative weighted figures.
  This website uses Ultimate Dropdown Menu by UDM4 Team.
(c) Slovak Archive of Social Data, 2004 - 2024